اولین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی دوره ششم شوراهای شهرهای استان البرز

اولین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی دوره ششم شوراهای شهرهای استان البرز که با حضور سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر کرج ، رؤسای کمیسیون‌های شوراهای شهرهای استان، معاون مالی و اقتصادی استانداری البرز و اساتید برجسته دانشگاه در سالن فارابی تالارشهیدان ‌نژاد فلاح کرج برگزار شد.

این نشست  به منظور شکل گیری شبکه همکاری مشترک بین کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها و بستر سازی تبادل تجربیات و اتخاذ تصمیمات مشترک در راستای تحقق هر چه بهتر مفاد قانون شوراها و رفع موانع دستیابی به خاستگاه های مردمی و تقویت شوراها و حوزه مدیریت شهری به ویژه در حوزه شهرسازی و معماری مجمع مشورتی روسای کمیسیون ها تشکیل شد.

هدف از تشکیل این جلسه بهره گیری از رویکردهای نوین در تهیه و تدوین طرح های توسعه شهری را از جمله اهداف تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون های معماری و شهرسازی دوره ششم شوراهای شهرهای استان البرز می باشد. در مجمع کشوری که رؤسای کمیسیون های مراکز استان ها نیز حضور داشتند، مواردی مطرح شد که  در مجمع استانی آن ها  پیگیری خواهد شد.

 ارائه نظرات مشورتی و مشارکتی مؤثر در سیاست گذاری ها، بهره مندی از خرد جمعی و تلاش برای بهره گیری از رویکردهای نوین در تهیه و تدوین طرح های توسعه شهری را از دیگر اهداف تشکیل این ‌مجمع می باشد و در راستای تحقق اهداف مجمع، سه کارگروه شهرسازی، معماری و طراحی شهری و بازآفرینی شهری تشکیل و در نهایت به نظام نامه ای موجب می شوند.

این برنامه دارای دو بخش است؛ ارائه کارهای انجام شده در حوزه شهرداری کرج و انتخابات این‌ مجمع که امید است با حضور رؤسای کمیسیون‌های شهرهای استان البرز و همکاری و همفکری در خصوص موضوعات شهری بتوانیم به اهداف مدنظر دست پیدا کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x